first drive.

harini pergi driving class.
YA ALLAH! punya lama aku tunggu untuk turn aku.
last last pakcik yg datang jemput aku kat rumah tu jugak yg ajar aku.
dia pun kesian tengok aku.

bayangkan.
aku datang pukul 8.45 pagi.
pakcik kat pejabat JPJ tu kata turn aku pukul 12 kang.
tak sakit hati menunggu? 
alat alat hiburan takde bawak sekali lah pulak tu.
tup tup. dah tengahari.
kau tau nyah, dah masuk pukul 12 tengahari, still takde sesiapa panggil aku untuk drive. 
WTF?

so encik bahrin yg baru keluar dari bilik KPP tu tengok aku duduk situ tanpa hala tuju.
dia tanya dah belajar ke belum. aku pun jawab belum.
so, dia masuk pejabat. entah apa dia cakap, dia pun ambik je lah tugas untuk ajar aku drive.

fuh. boleh tahan lah pening. 
nak kata susah, senang sebenarnya. pening je lah lebih. tak tahu nak buat mana satu dulu.
oh oh! pakcik bahrin bagi on the road tadi.
cool lah jugak. first day, dah on the road.

jangan dilupakan. jumpa pulak suhaila tadi. 
kitorang borak borak lah jugak.

melalui pengalaman harini, aku perasan budak budak yg ada agent sendiri ni macam lagi cepat. 
layanan pun macam extra special.
since aku daftar kat cott, and mendapat layanan yg tak seberapa manis, boleh tukar ke agent ke? 
i mean dia transfer bayaran cott tu ke agent.
well, aku pun nak macam suhaila boleh on the road banyak banyak kali.
tak payah bayar rm30 sejam.

Comments

Popular Posts